T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C. BAŞBAKANLIK SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMAYI TEŞVİK FONU
Devletimizin Anayasa'da belirtilen sosyal bir hukuk devleti olması özelliği gereği, gelir dağılımındaki dengesizliklerin giderilmesine ve yoksul kesimlerin desteklenmesine yönelik sosyal politikalar, toplumsal dayanışmanın güçlendirilmesi ve sosyal barışın korunması açısından büyük önem arz etmektedir. Bu ilkeden hareketle, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu, 3294 Sayılı Yasa ile 1986 yılında kurulmuştur.
Anayasa'nın 2.maddesinde ifadesini bulan Sosyal Devlet ilkesinin en belirgin oluşumu olan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu, sosyal güvenlikten yoksun muhtaç ve düşkünlere ilişkin devletin tüm sosyal sorumluluklarını yerine getirmektedir.
Fonun vizyonu; eğitim, sağlık ve diğer sosyal yardımların etkin bir şekilde yürütülmesine katkı sağlayacak sosyal politikalar oluşturmak ve bunları uygulamaya geçirerek yoksullukla mücadele etmektir.
Fonun 3294 Sayılı kuruluş yasasında yer alan amacı:
Fakr-u zaruret içinde ve muhtaç durumda bulunan vatandaşlar ile her ne suretle olursa olsun Türkiye'ye kabul edilmiş veya gelmiş kişilere yardım etmek,
Sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzi edilmesini sağlamak ve
Sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı teşvik etmektir.
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKIFLARI (SYDV )
3294 sayılı Kanunun 7.maddesi uyarınca, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonunda toplanan kaynağın ülke çapında ihtiyaç sahibi vatandaşlara nakdi ve ayni olarak dağıtılmak ve bu Kanunun amacına uygun çalışmalarda bulunmak üzere, her il ve ilçede, mülki idare amirlerinin tabii başkanlığında Türk Medeni Kanunu hükümlerine göre Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları kurulmuştur.
Halen 81 il ve ilçelerde Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Türkiye genelinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
Vakıfların karar organları vakıf mütevelli heyeti dir.
İl ve İlçelerde tüm yardım programları, vakıf mütevelli heyetlerinin kararları ile yürütülmektedir.
9 Aralık 2004 tarih ve 25665 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 5263 Sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanunun 19. maddesi ile; 3294 Sayılı Kanunun 7 nci maddesinin birinci ve ikinci fıkraları değiştirilmiş, dördüncü fıkrası madde metninden çıkartılarak, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarının mütevelli heyetlerinin oluşumu yeniden düzenlenmiştir,
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKIFLARI (SYDV )
3294 sayılı Kanunun 7.maddesi uyarınca, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonunda toplanan kaynağın ülke çapında ihtiyaç sahibi vatandaşlara nakdi ve ayni olarak dağıtılmak ve bu Kanun'un amacına uygun çalışmalarda bulunmak üzere, her il ve ilçede, mülki idare amirlerinin tabii başkanlığında Türk Medeni Kanunu hükümlerine göre Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları kurulmuştur.
Halen 81 il ve 850 ilçe olmak üzere 931 adet Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Türkiye genelinde faaliyetlerini sürdürmektedir.
Vakıfların karar organları vakıf mütevelli heyeti dir.
İl ve İlçelerde tüm yardım programları, vakıf mütevelli heyetlerinin kararları ile yürütülmektedir.
9 Aralık 2004 tarih ve 25665 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 5263 Sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanunun 19. maddesi ile; 3294 Sayılı Kanunun 7 nci maddesinin birinci ve ikinci fıkraları değiştirilmiş, dördüncü fıkrası madde metninden çıkartılarak, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarının mütevelli heyetlerinin oluşumu' yeniden düzenlenmiştir.
İl SYD Vakıflarının Mütevelli Heyetleri
Vali başkanlığında, belediye başkanı, defterdar, il milli eğitim müdürü, il sağlık müdürü, SHÇEK il müdürü, il müftüsünün yanı sıra il tarım müdürü, köy ve mahalle muhtarlarının kendi aralarından seçecekleri 1 köy muhtarı,1 mahalle muhtarı, 2 sivil toplum kuruluşu temsilcisi, 2 hayırsever vatandaştan oluşmaktadır.
İlçe SYD Vakıflarının Mütevelli Heyetleri
Kaymakam başkanlığında, belediye başkanı, malmüdürü, ilçe milli eğitim müdürü, sağlık bakanlığı ilçe üst görevlisi, ilçe müftüsünün yanı sıra varsa ilçe tarım müdürü, köy ve mahalle muhtarlarının kendi aralarından seçecekleri 1 köy muhtarı, 1 mahalle muhtarı, 1 sivil toplum kuruluşu temsilcisi ile 2 hayırsever vatandaştan oluşmaktadır.
Vakıfların Gelirleri
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonundan aktarılacak miktarlar, Mahalli İdare Bütçelerinden % 2 oranında ayrılacak paylar, ( 07.12.2004 kabul tarihli 5272 Sayılı Kanunun 87. maddesinin (e) bendi ile yürürlükten kaldırılmıştır)
Her nevi fitre-zekat-kurban derileri ve bağırsak yardımları,
İşletme ve iştiraklerden elde edilecek gelirler,
Diğer gelirlerden,
oluşmaktadır.
Vakıflarca Kaynakların Kullanımı
Fonda toplanan kaynak, Fon kurulu kararları ile ülke genelinde kurulu bulunan 931 Vakfa aktarılmakta, bu kaynaklar Vakıflarımız tarafından ihtiyaç sahibi yoksul vatandaşlarımıza ayni veya nakdi yardımlar olarak ulaştırılmaktadır.
Vatandaşlarımız, ikamet ettikleri yerdeki Kaymakamlık veya Valiliklerin hizmet binalarında faaliyet gösteren Vakıflara ihtiyaç durumlarına göre başvurmaktadırlar.
Yapılan başvurular vakıf mütevelli heyetlerince değerlendirilmekte, sosyal güvenceden yoksun, fakir ve muhtaç durumda oldukları tespit edilenlerin yardım talepleri karşılanmaktadır.
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları yoksul vatandaşlarımızla devletimiz arasında köprü görevini üstlenmişlerdir.
Vakıfların Denetimi
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları hesap yönünden Vakıflar Genel Müdürlüğünce, idari yönden iseAile ve Sosyal PolitikalarBakanlığının denetimine tabidirler.
Sosyal Riski Azaltma Projesi (SRAP) ve Şartlı Nakit Transferi Hakkında
(SRAP) Sosyal Riski Azaltma Projesi
T.C. Hükümeti ile Dünya Bankası arasında 14 Eylül 2001 tarihinde imzalanan ve 28 Kasım 2001 tarihli Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren, Sosyal Riski Azaltma Projesi İkraz Anlaşmasıyla, Türkiye'de kısa ve uzun dönemde yoksulluğun azaltılmasına katkıda bulunulması amaçlanmıştır. Proje birbiriyle bağlantılı dört temel Bileşenden oluşmaktadır. Bunlar:
Yaşanan ekonomik krizin muhtaç nüfus üzerindeki etkisini azaltma (Hızlı Yardım Bileşeni)
Yoksullara hizmet ve sosyal yardım sağlayan devlet kurumlarının kapasitesini artırma (Kurumsal Gelişim Bileşeni) Temel sağlık ve eğitim hizmetlerinin iyileştirilmesi için nüfusun en yoksul %6'lık bölümüne yönelik bir sosyal yardım sistemi kurma (Şartlı Nakit Transferi Bileşeni)
Yoksulların gelir elde etme ve istihdam fırsatlarını artırma (Yerel Girişimler Bileşeni)
Şartlı Nakit Transferi Nedir?
Sosyal Riski Azaltma Projesinin Şartlı Nakit Transferi Bölüm kapsamında, yoksulluk nedeniyle çocuklarını okula kaydettiremeyen, gönderemeyen veya okuldan almak zorunda kalan, okul öncesi çocuklarını düzenli sağlık kontrollerine götüremeyen ailelerin ya da düzenli sağlık kontrollerini yaptıramayan anne adaylarının ekonomik yönden desteklenmesi ve Türkiyede düzenli bir nakit sosyal yardım sistemin yerleştirilmesi açısından bir ilk gerçekleştirilmektedir.
Şartlı Nakit Transferi, temel sağlık ve eğitim hizmetlerine tam olarak erişmelerini teşvik etmek için nüfusun en yoksul %6lık kesimini hedef alan temel bir sosyal güvenlik ağıdır.
Yerel Girişimler
Türkiye'nin yoksul kesimlerinin gelir elde etme ve istihdam fırsatlarını artırmaya yönelik çabalarının desteklenmesini öngören Yerel Girişimler kapsamında, yoksul insanlarımızın gelir ve hayat standardını yükseltebilmek amacı ile hazırlanıp uygulanabilecek proje konuları beş başlık altında toplanmıştır. Bunlar:
1. Yoksullar için gelir getirici küçük ölçekli projeler.
2. Yoksul ve işsiz gençler ile kadınlar için istihdama yönelik beceri kazandırma eğitimleri.
3. Toplum/topluluk yararına çalışmalar için geçici istihdam fırsatları.
4. Sosyal amaçlı merkezler aracılığıyla sokakta çalışan/yaşayan çocuklar, engelliler, yaşlılar ve yoksullara sağlanan düşük maliyetli sosyal hizmetlerin yaygınlaştırılması.
5. Toplum kalkınmasına yönelik kapsamlı çalışma programlarıdır.
PATNOSİLÇESİ SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI
1986 Yılında3294 sayılı Kanuna göre kurulmuş olan Vakfımız; kuruluşundan bugüne kadar ilçemizde ikamet eden, sosyal güvencesi olmayan, (SSK, Bağ-Kur, Emekli Sandığı kaydı olamayan ) ekonomik yoksunluk içinde bulunan vatandaşlarımıza aşağıda belirtilen yardımlar yapılmaktadır.
Vakfımız tarafından yapılan yardımlar:
a) Gelir getirici projeler için yapılan yardımlar
b) Sosyal Hizmet Projeleri için yapılan yardımlar
c)İstihdam eğitimli projeler için yapılan yardımlar
Başvuru sırasında istenilen belgeler:
1-Standart Başvuru Formu (muhtar onaylı)
2-Varsa Yeşil Kart ya da 2022 Kartı Fotokopisi
3-Nüfus Cüzdanı Fotokopisi
İLETİŞİM:
Tel : 0 472 616 34 11
Faks : 0 472 616 10 50